Trail stuff Sprzęt

(Polski) Bikepacking – mój początek

Sorry, this entry is only available in Polish.

komentarzy

    • Szykuję jakiś wpis na ten temat więc odpowiem tak “na szybko”. Chciałem mieć drugi komplet kół więc użycie starych jako dawców części odpadało. Piasty z Marina (przynajmniej póki co) nie są dostępne w sprzedaży a na rynku nikt nie wszedł w ten standard więc jedynym rozwiązaniem było kombinowanie z tym co jest. Moje koła są zbudowane na piastach Novatec NT-D711SB-B15 Boost 15mm + oryginalne kapsle, które redukują QR15 na QR9 oraz NT-D772SB 142x12mm do której konieczne było dorobienie (toczenie) specjalnego adaptera. Nie jest to ładne rozwiązanie ale póki co działa.

          • Najpopularniejsze piasty na przelotowy szybkozamykacz (szpilkę) to tzw. qr9. Ich oś ma mniej więcej 10mm i tyle też mają haki w ramie (np. Twojej). Dlatego w linku, który wkleiłem chłop zastosował po prostu piastę ze sztywną osią, skręcaną nakrętkami. Jest jeszcze tzw. system qr10 czyli piasty w których “szpilka” ma średnicę właśnie 10mm (więc po wsadzeniu koła w ramę, haki opierają się niejako na szybkozamykaczu, a nie piaście, podobnie zresztą jak w ramach z systemami thru-axle / x12 (142×12, 148×12, 150×12, 165×12 itd). Stety czy nie-, systemy qr10 seryjnie produkowane to tylko 135×10 i wymierające 150×10….

            Żeby więc zrobić piastę 141×9 jaką teoretycznie potrzeba do Twojej ramy, można zastosować pomysł zamieszczony w linku (który załączyłem wcześniej) czyli dołożyć po 3mm podkładek z obu stron piasty ze sztywną osią i O.L.D. 135, robiąc z niej 141×10, skręcane nakrętkami (przy okazji podnosząc trochę sztywność połączenia rama-koło)

            kpw? 😉

          • Tak, faktycznie można tak zrobić. Ja jestem dość ciężki + zakładam jeżdżenie z bagażem chciałem więc zostawić oryginalną szerokość piasty i zbliżyć się do “prawidłowego” mocowania jak najbardziej się da.

      • Dzień dobry, nie dam spokoju w temacie kółek 🙂
        Piasta NT-D711SB-B15 Boost 15mm jaką zastosowałeś na przód ma od razu w komplecie adaptery redukcyjne? Czy trzeba coś jeszcze dokupić ? A w temacie tokarza – czy może twój znajomy tokarz byłby zainteresowany wytoczeniem jeszcze jednego adaptera ? Skoro już wymiar ma i zrobił prototyp, to może by dał się namówić na jeszcze jedną sztukę ?

        • … i to wszystko pod tekstem o bikepackingu a nie tekstem o modyfikacji Marina. Adaptery nie są w komplecie. Trzeba kupić “Kapsle osi przód D771SB”. Jeśli chodzi o tył – to rozwiązanie wymaga większego opisy choćby dlatego, że występuje przesunięcie kasety przez co jest problem z pełnym zasięgiem biegów. Będziemy to próbowali jakoś korygować. Z tokarzem sprawa otwarta chociaż to nie jest nic z czym inny tokarz sobie nie poradzi. Nie mieliśmy też odpowiedniego materiału wyjściowego więc piasta jest skręcana a nie przelotowa.

  • Witajcie, Sprawa kół do Pine’a jest bardzo interesująca. Przynajmniej mnie jako właściciela tegoż Pine’a.
    Próbowałem coś rozmawiać z Marin ale nawet na zasadzie części serwisowych z definicji przepłaconych – na razie nie ma opcji zamówienia oryginalnych piast. Pozostają doróbki.
    Co sądzicie to takich adapterach (jakoś nie przekonują mnie opcje chodzenia do tokarza):
    https://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/adaptery-piast/prod/MV30873101
    https://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/adaptery-piast/prod/mavic-15-9-adapter
    Konwertują do osi 9mm. Niestety nie widziałem tego na żywo, nie wiem jak wygląda ani jak się sprawuje.
    Przy swoich kołach masz takie/podobne adaptery na przodzie ?
    pozdrawiam

    • Faktycznie piasty są niedostępne. Dotarłem nawet do informacji, że są to piasty Joytech ale na nic się to zdało. Przód jest stosunkowo łatwy bo jak pisałem do moich piast Novatec są dostępne oryginalne adaptery. Do tylnich niestety nie udało mi się nic znaleźć. To, co wysłałeś byłoby rozwiązaniem ale pytanie czy pasują tylko do Mavic i czy ewentualnie nie pojawią się jakieś problemy z odstępem kasety (u mnie niestety jest pewien problem). Nie wiem też czy Mavic w ogóle robi coś na tę szerokość piasty. Widzę, że temat kół cieszy się dużym zainteresowaniem. Niedługo wezmę się za tekst na ten temat.

Kliknij żeby dodać post

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.